mandag 9. april 2012

Kortmaraton

Forrige søndag feiret vi min kjære lillesøsters 38-års dag. Dagene og ukene flyr, så jeg var 'litt' sent ute med kortene ho skulle få. Skulle lage hele 4 stykker: Ett fra mannen hennes, ett fra svigermoren, ett fra tanteungene og ett fra oss foreldre/søsken.

Alle ble laget samme dagen som selskapet, og da gikk det unna. Lagde de i prioritert rekkefølge (som opplistet over) og de ble enklere og enklere for hvert kort hehe. Men jeg kom i mål :)

Fra mannen:
Fremsiden
Innsidene
Baksiden

Materialliste: Brun papirpose, mønsterpapir fra Pion Design som er så vakkert i seg selv. Kala blomster, hjerte serviett, seam binding farget med distress. QK Chocolate bokstaver og tall. Et eldre tekststempel (som jeg faktisk ikke har brukt før, tror jeg).
På innsidene spellbinders hjerter og tekststempel fra Stempelglede.
På baksiden Nellie Snellen dies, med tekststempel fra Kort og Godt.


Fra svigermoren:
Fremsiden
Innsidene

Materialliste: Hvit bazzill, mønsterpapir fra Maja design. MS kantpunch på brett som er stiftet fast under mønsterpapiret. Dette lager en klaff som utgjør lukkemekanismen på kortet. Klestag med bånd, serviett, diverse blomster og QK  Licens plate bokstaver og tall.
På innsidene er det spellbinder dies, og tekststempel fra Nort Star Stamps.

Fra tantebarna:
Fremsiden
Innsidene

Materialliste: Craft kartong, mønsterpapir fra Graphic45. Tag med tiny alphas og tekststempel fra Papirgleder. Bit av en flaskebeskytter.
På innsidene spellbindersdies og tekststempel også fra Papirgleder.

Fra foreldre/søsken:
Fremsiden
Innsidene

Brun bazzill 10x15, mønsterpapir fra Kaiser craft og Graphic 45. MS kantpunch og QK Storybook bokstaver.
På innsidene spellbindersdies med tekststempel fra NSS igjen.

Som dere ser ble kortene enklere og enklere etter hvert som tiden løp i fra meg. Dere ser også at jeg er glad i teknikken med å sverte skrive/tekstfeltene med diesen på. Flott effekt, synes jeg. Jeg liker ikke å benytte størrelsen over til å lage ramme, da jeg synes de avviker alt for mye i størrelse. Men det er en smakssak.

Imponert om dere kom helt ned til slutten av dette laaaaange innlegget.

Påskebesøket vårt er reist, og vi har kost oss masse. Nå er det å vaske litt klær, og kankje rekke en liten tur på hobbyrommet i løpet av kvelden.

Takk for besøket i bloggen min!

3 kommentarer:

Eli Kristin Magnussen sa...

Kreativt galskap under press! :) Syns du løste det flott jeg. Lite kjekt med så heftig tidspress, hihi. Heldige søsteren din som får så mange flotte kort, hjemmelagede i tillegg! :D Må si jeg er imponert, det bestilles fra alle kanter til hver bursdag. Flinke folk som bestiller fra ei svært dyktig og kreativ scrappeberte! ;)

Håper du har hatt ei fin påske med koselig besøk. Blir hardt i morgen kjenner jeg, alle er samlet og ikke alle er i hugget. Bank i bordet, må ikke smitte! Har hatt ei herlig påske og været ble mye bedre enn forventet. Sånt kan vi like :)

Ha ei fin ny uke, Rita!
Stor klem, Eli Kristin

Lise Katrine sa...

Syns det vart fine kort til din søster, og jammen er resten av familien heldige som har deg, so dei kan gje vekk slike flotte, heimelaga kort :) Kjenner meg igjen i kortlaging under press, men dette løyste du supert!
Alltid kjekt å sjå innom bloggen din, mange fine kort, og mykje inspirasjon :)
Flott at du har hatt ei fin påske, no ventar kvardagen, men SNART er det helg igjen :)
Ha ein super duper dag Rita!
Klem, Lise

Anonym sa...

Var fantastiske fine kort jeg fikk. Så tuuuusen takk. Jeg har ei stor eske etterhvert der jeg samler alle kortene som du har laget. Klem fra "lille-systa"