fredag 30. juli 2010

Fantastiske Kinn


Nyter siste rest av ferien, og har hatt en flott uke som turist i egen by. I går reiste 4 barn/ungdommer og jeg på Kinn, for å gå i karakteristiske Kinnaklova. En fantastisk flott tur. Bare 20 min med rutebåt vest av Florø ligger denne fantastiske perlen.

Her et knippe bilder fra turen:
 
Avgang Florø
Stabben fyr
På vei fra kaia til klova

Klova sett fra kirka

Kinnaklova
Magnus vel oppe i klova
Utsikt fra klova mot Florø i øst
Utsikt mot vest, hav så langt en kan se.

Kan anbefale turen på det sterkeste. Var bratt å gå opp, så spesielt ned igjen var halsbrekkende. Men vel verdt utsikten. Magnus og fetter Matias debuterte i klova, så de synes det var stas. Synne og Bing hadde gått der før med klassen.

Vi gikk pilgrimstur på Kinn i fjor, den kan du lese om her. Da gikk vi rundt øya, og var ikke oppe i selve klova.

Vi så med lengsel over på Reksta, som vi har feriert mye på tidligere. Håper vi rekker en tur dit også, før sommeren er over.

1 kommentar:

Eli Kristin Magnussen sa...

Heisann kjære Rita, der kom innlegget om Kinn som jeg ventet i spenning på :) Nydelige bilder og dere var jammen heldige med været også!! Kinn er i likhet med de andre øyene her ei unik perle. Koselig å være litt turist i eget nærmiljø. Så på turene til Kinn og Svanøya selv med tanke på tur dit med barna, men det var bare dårlig vær da de var her :/ Kanskje vi kan prøve oss siste uken før skolestart, da kommer de to eldste hjem igjen.

Tusen takk for koselig melding hos meg. Lenge siden jeg så deg sist Rita, altfor lenge! Jeg har holdt meg hjemme hele sommeren med unntak av forrige uke hvor vi var i Gøteborg og Gothiacup på impuls. Drittlei regnet her hjemme og det var siste ferieuka til Henning. Det var litt hektisk men vi er utrolig glad for at vi reiste. Lever lenge på sol, varme og den uka der :)

Jeg er som sagt hjemme og sykmeldt hele sommer'n til etter skolestart igjen. Er helt tom for energi, orker ikke noe. Har bekkenløsning, lavt blodtrykk og lav blodprosent, så jeg prøver å spise meg opp på bær, sunn og korrekt næringsrik mat, jern, m.m. Puster som en hval og gjør bare småplukk her og der. Mye som skulle vært gjort hos oss i disse tider, men jeg klarer det rett og slett ikke. Det var utrolig deilig å bli helt sykmeldt og kunne ta det med ro, senke skuldrene og slippe dårlig samvittighet i alle retninger. Heldigvis har de utelukket lavt stoffskifte hos meg, men det er trolig en situasjon som jeg kommer til å ha til babyen er født. Så lenge jeg tar det med ro, kan legge meg nedpå litt og følge kroppens signaler går det greitt. Sånn er det bare nå. Dagene går likevel veldig fort, babyen i magen sparker og er aktiv, så det er bra! :) Var på sjekk hos jordmor mandag og jeg er faktisk snart 30 uker på veg!!! :o

Koselig å høre om rosebusken.. til minne om din kjære pappa den der ;)

Nå må du nyyyyte siste feriedager Rita. Vi sees!!

Stor klem fra meg,
Eli Kristin