fredag 10. desember 2010

Det produseres her

Som sagt i forrige innlegg, så løsnet julekortsperren seg i går. Såååå på tide, og så deilig. Da blir det hjemmelaget kort på venner og familie i år også. Kom over en utrolig inspirerende blogg, Henrikke sin. Dette innlegget hennes om julekort på 1-2-3 ble akkurat det jeg trengte. Så hjertelig takk for inspirasjon!!

Her kommer to av kortene jeg lagde i går.


Materialliste: Brun papirpose, hjemmelaget hvitt mønsterpapir, de røde av ukjent merke. Får brukt opp en del rester på disse kortene. Englemotiv på nettet, med swirler av Stempelglede på matten. Snøfnugg fra Nille, blondeserviett, og snøfnugg stemplet av QK stensil/negativ. Tekststempel av ukjent merke. Ser de har detPapirplaneten, men det står ikke hvilket merke det er der heller. Fint er det i allefall, perfekt til vintage stil synes jeg. Båndet har jeg fått i gave fra Kristine. Jeg vant en stempelcandy hos henne, og hun la med masse bånd i tre ulike fargenyanser.

Materialliste: Brun papirpose, også her motiv fra nettet. Bølgepapp malt med gesso, blondeserviett, QK hjerte badet i kaffe og stemplet med tekst bakgrunnsstempel. QK tag badet i kaffe med samme tekststempel som første kortet. På innsiden er det stemplet med hjørnestempel fra NSS, swirlstempel fra Stempelglede og rundt stenpel fra Kreativ Hobby. Også her bånd fra Kristine.

Takk for besøket i bloggen min!!

1 kommentar:

Astrid sa...

Hei Rita:-)
Alltid kjekt når kortsperren løsner og en kjenner kreativiteten blomstrer igjen:-))
Så mange flotte kort du har laget siden sist jeg var innom her!! De er utrolig flotte disse posekortene dine. Jeg har vel bare laget et eller to av de, men syntes de var kjekke å lage som en vri til de "vanlige" kortene.
Ønsker deg en fin førjulstid videre Rita:-))
Klemmer fra Astrid