søndag 20. april 2008

Flott helg i Florø!!

Her nyter vi finværet og koser oss ute det meste av dagen. Kjøpte oss nye hagemøbler i dag, da de gamle endte på storbosset etter vel utført tjeneste :o) Så da måtte gassgrillen hentes fram, og vi har kost oss med årets første grillet laks. Nam nam. Ungene derimot kjører safe, og spiste som vanlig pølser :(

Har ikke laget kort i helga, men var veldig effektiv på fridagene denne uken. Laga bla min første vintag, inspirert av Anita Hagen. Sjekk ut hennes blog, masse flott og inspirerende! Gaven var til naboen som ble 40 år, og begge deler falt heldigvis i smak!







Brukt Bazill, mønsterpapir fra Libris i Florø, QuicKuts (QK) og Magnolia stempel. Øver og øver med distress, men det er vanskelig. Så jeg har forstått at det er mengdetrening som skal til.

Så laga jeg et bestillingskort for noen på jobben til en kollega som blir 50 år. Slik ble det:







Egentlig ganske enkelt pynta, synes papirene var så fine i seg selv. Står ikke produsent på papirene, men de er kjøpt hos Husfliden. Fine mønster på begge sider, så nesten vanskelig å velge hvilket som skal fremst. Kjøpte en del i denne serien, passer godt til herrekort synes jeg. Blomsterpapiret er Popculture fra Papirgleder. To grønne bling bling for å friske opp litt, en brads og div bånd. Og QK selvfølgelig ;o)

Bruker QK tanga mi mye, og akkurat investert i Revolution også. Den tar vanlige dies + dies som er 4 ganger så store. Må være et av mine favoritt-scrappeting! Alfabetet er forresten Marisa mini, kjøpt hos Bikuben.



Til slutt slenger jeg med et bilde av Magnus og fetteren Elias som hadde en skikkelig spurt på lager i går. Enda løpet var på 4 km! De var kjempe flinke!! Min Magnus er den yngste, han er 6 år. Elias er ble 9 i november.

Godt å komme inn i skyggen å slappe av litt. Nå må jeg ut å nyte siste timer av søndags-sola.

So long!

3 kommentarer:

Eli Kristin Magnussen sa...

Hallaisen der, som du blogger da, he-he ;) Herlig helg! Snakkes til uka (vil du ha hjelp er det bare å gi en lyd, men i morgen mandag er jeg sjåfør for -95 til Svelgen...)

Meg :)

Anonym sa...

Oao,-så flink du er!! Kjempefin blogg, både bildene og teksten:) Grattis! Skal bli kjekt å følge med;) Klem fra storesysta.

Anonym sa...

Hei Rita
Så fin side du har laga deg:)
Eg gjekk jo rett inn på bilda av ungane:) her kjem eg til å følgje med;)
Masse fine kort og, du er kjempeflink!
ha ein fin dag:)

Silja