mandag 21. april 2008

Konfirmasjonstid

Diverse bestillingskort.


I år skal vår yngste søster konfirmere seg, og kortet hennes har faktisk vært klart lenge... Nesten sånn at jeg har hatt lyst til å lage nytt flere ganger. Ikke fordi jeg ikke liker det, men fordi jeg får nye idéer hele tiden. Så tror ikke jeg skal være så tidlig ute flere ganger :o))

Venter med å legge ut hennes kort til dagen er over, og det er 25. mai. Gleder meg masse til det. Litt rart å tenke på at neste gang vi skal i konfirmasjon, blir det til egne barn og tantebarn... Hjelp.....


Vel, vel. Har laget noen konfirmasjonskort på bestilling for de på jobben. Her kommer et par av de:





Dette kortet har jeg faktisk grudd meg til å lage. Foreldrene ønsket et kort med maritimt preg, da konfirmanten liker alt som har med sjø å gjøre.. Og hvordan i all verden skulle jeg løse det?? Pynt som har med sjø og gjøre, er ofte bøtte/spade, sandslott osv. Mao ikke noe som passer en konfimant.
Men heldigvis kom jeg over disse anhengene på Husfliden. Var egentlig på jakt etter maritime papir, men det hadde de ikke. Mønsterpapiret som jeg hadde kjøpt på samme plassen tidligere, ble jo perfekt som et landskap. Og billettene symboliserer billetter til livets reise. Takker og bukker Eli Kristin for de!!!! Ellers har jeg brukt QK. Navnet har jeg trykt ut i to forskjellige farger, og lagt den lyse noen millimeter utenfor den mørke. Dette for å lage en skygge effekt. Synes det gjør det lille ekstra.

Nå gjenstår det bare å se om foreldrene kan like kortet. Får litt æresfrykt når lille jeg skal lage et så personlig kort til en så viktig person i deres liv. Håpe, håpe at det går bra..

Her kommer nok et kort som de på jobben har bestilt. Det skal de gi til sønnen til en kollega.


Dette ble egentlig enkelt pynta, papiret sto for all pynten selv. Flott papir! Det er fra en samlepakke fra Premium Stack? Står så mye på pakken... Står også en logo med DCWV, hvem som sier hva er jeg usikker på.. Navnet Gaute er thickers fra American Crafts i allefall. Kjøpt hos HappyHobby i Førde. Slengte på en liten turkis sommerfugl som hører til inni et dobbeltbånd. Båndet kjøpte jeg på blomsterbutikken i Bremanger for et par år siden. Er det ikke rart hvor vi screpper ser en mulighet i alt??? ;o))

Det var alt for i dag. Har fri i dag og i morgen, så jeg skal kose meg på rommet mitt. Mannen min skal til Bremanger med jobben i dag, kommer ikke hjem før i morgen. Så vi som er hjemme skal kose oss litt ekstra :o))

Ellers skal vi feire vår datters 9 års dag i morgen. Hun hadde bursdag 12. mars, men feiringen ble utsatt da jeg var i Bergen på kurs. Og bra var det, for den som lå med omgangssyka på bursdagen sin det var Synne. Stakkars. Men det er så lenge siden at det er glemt nå :) I morgen skal vi feire henne og ei venninne i dobbeltbursdag. Så vi baker litt i dag og litt i morgen.


1 kommentar:

Eli Kristin Magnussen sa...

Hei Rita, takker for super produksjon til kollegaene våre ;) Kortene er kjempeflotte, så no worries! Nyt finværet og fridagene du (og selskapsforberedelser, hi-hi)!